logo دریافت اپلیکیشن فیلمیز

فیلمیز یکی از جدیدترین پلتفرم های فیلم در حوزه نمایش خانگی ست که با یک موضوع جدید روش و مسیر متفاوتی را برای ارتباط با مخاطبان خود در پیش گرفته است.
تولید فیلم و سریال در حوزه فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، دوبله فیلم به زبان و گویش های گوناگون، گزارش زنده مسابقات ورزشی با زبان و گویش های مختلف ایرانی بخشی از برنامه های راهبردی فیلمیز میباشد.ماهم دقدی زاده مالک فیلمیز و نورمحمد عاشوری نسب مدیر این رسانه نمایشی ست.شبکه ای از نیروهای مستعد و توانمند به همراه چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی در گروه فیلمیز تلاش دارند کاری ارزشمند و ماندگار در حوزه فرهنگ و هنر اقوام ایرانی را اجرایی و عملیاتی نمایند.
نورمحمد عاشوری نسب مدیر رسانه نمایشی فیلمیز در گذشته تجربه نویسندگی و کارگردانی سینما ،سردبیر روزنامه، مدیر خبرگزاری، مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی، دبیر جشنواره و عضویت در اندیشکده های مختلف علمی،فرهنگی و هنری را در کارنامه خود دارد. او در زمره علاقمندان و فعالان جدی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی میباشد و بیش از دو دهه فعالیت اثربخش در بخش های مختلف فرهنگ و هنر اقوام ایرانی داشته است .این کارگردان ترکمن نخستین فیلم سینمایی خود را در بیست سالگی به زبان مادری ترکمن تهیه و تولید نموده است.فیلم افتابگردان های وحشی نخستین فیلم به زبان ترکمنی تاریخ سینمای ایران میباشد.
شاید به همین دلیل و گستردگی تجارب ،ظرفیت و توانمندی‌های این فیلمساز فرهنگ دوست انتظار می‌رود فیلمیز متفاوت تر و خلاقانه تر از پلتفرم های نمایش خانگی ظاهر شود.
قرار است بزودی اکران انلاین فیلم های سینمایی به صورت اختصاصی و با زبان و گویش های مختلف از فیلمیز آغاز شود.
فیلمیز علاوه بر تولید و دوبله فیلم حضوری فعال در عرصه‌های گوناگون نیز دارد.برگزاری جام روستا،جام سینما،جام زبان مادری،جام مختومقلی و جام نخبگان بخشی از رویدادهای مهم ورزشی ست که فیلمیز حامی مالی و برگزار کننده آن بوده است.به تازه گی فیلمیز حامی مالی تیم ملی کشتی گورش نیز شده است و گفته می‌شود با نام ماشین سازی تبریز در لیگ یک فوتبال و با نام فیلمیز در لیگ برتر والیبال نیز حضور پیدا کند.مدیران فیلمیز قصد دارند در رویداد های مهم مردمی در مناطق مختلف کشور حضورفعال داشته باشند.کردستان یکی از آن مناطق است که قرار است.
در سال جاری با همکاری فیلمیز میزبان مسابقات جهانی ورزش های رزمی باشد.
یکی از بخش‌های جذاب فیلمیز اکران فیلم های دیده نشده سینمای ایران است فیلم های متفاوت و مهجور از فیلمسازان مختلف ایرانی که در طی سالیان گذشته فرصت نمایش عمومی را نداشته اند.برگزاری برنامه استعداد یابی دوبله اقوام و هویت بخشی به تولیدات شبکه های اجتماعی از دیگر برنامه‌های مهم فیلمیز در آینده نزدیک میباشد.شنیده می‌شود فیلمیز در تدارک یک همکاری گسترده با بلاگر های ایرانی ست.

چنانچه این رسانه جدید بتواند در طرح حمایت از استعدادهای برتر بلاگرهای ایرانی موفق عمل کند از هم اکنون می‌شود فیلمیز را در کنار فیلیمو، فیلم نت،نماوا،تماشاخونه و…تصور کند.هر چند با مزیتی که بنیانگذاران فیلمیز برای این رسانه جدید تعریف کرده‌اند فیلمیز را نه در مقابل پلتفرم های معروفی مثل فیلیمو و فیلم نت بلکه در کنار آنان قرار می‌دهد.

با توجه به تنوع فرهنگی، زبانی و اجتماعی سرزمین پهناور ایران که هر ایرانی ریشه در یک زبان و یا گویش خاص دارد انتخاب زبان و گویش های مختلف برای اکران انلاین فیلم ها از فیلمیز یک کار بسیار هوشمندانه و البته ضروری و قابل تحسین بوده است که استعداد این را دارد که بزودی به یک پلتفرم تخصصی و محبوب تبدیل شود.

زبان مادری و فرهنگ‌بومی اقوام ایرانی همواره در طول چند دهه گذشته از موضوعات چالش برانگیز کشور بوده است که پرداختن به ان می‌تواند علاوه بر رفع تهدیدات به فرصتی مناسب برای تقویت همگرایی ملی بينجامد. هر چند کارکردن در این حوزه مهم حساسیت های بسیار زیادی دارد و هنر و در راس آن سینما ظرفیت گذر از آن را دارد.

گفته می‌شود هم اکنون در جهان حدود هفت هزار زبان بومی وجود دارد ولی متاسفانه بدلایل گوناگون هر دو هفته یکی از زبان های محلی از بین می‌رود.به عقیده کارشناسان دیجیتالی کردن زبان مناسب ترین راهکار برای حفظ و صیانت از زبان های مادری میباشد‌بر همین مبنا رویکرد تولید و پخش آثار نمایشی به زبان مادری اقوام مختلف ایرانی توسط فیلمیز را باید کاری ارزشمند  و قابل تحسین دانست و به هر طریق ممکن باید آنرا حمایت کرد‌.چرا که از بین دهها پلتفرم فیلم در کشور فیلمیز تنها و اولین پلتفرم فیلم است که به این موضوع بسیار مهم پرداخته است.

هر چند که بدلیل گستردگی و تازگی موضوع چنین فعالیت جسورانه ای با مشکلات، نواقص،موانع و کاستی های بسیاری همراه خواهد  شد که واقعیتی ست اجتناب‌ناپذیر. به قولی تنها دیکته نوشته نشده غلط ندارد و کارهای مهم و بزرگ با تمرین،تکرار ،آزمون و خطاهای فراوانی کسب می‌شود.به همین جهت به دست‌اندرکاران رسانه نمایشی فیلمیز توصیه می‌شود با درک این موضوع آمادگی هر گونه مانع و مشکل را در این مسیر مقدس و سخت داشته باشند و هرگز دلسرد و ناامید نشوند.

مسئله قابل تامل دیگر اینکه آغاز فعالیت فیلمیز مصادف شده است با آغاز فعالیت دولت آقای پزشکیان. دولتی که رئیس جمهور منتخب ملت ایران بخشی از آرای آنرا مدیون حضور و مشارکت اقوام مختلف ایرانی میباشد. ضمن اینکه دکتر پزشکیان در طی سالهای گذشته خصوصا در دوران حضور در مجلس شورای اسلامی همواره از  معتقدین و مدافعین سرسخت حقوق اقوام بوده و هست و در سخنرانی ها و شعارهای انتخاباتی خود نیز بارها به موضوع تاکید داشته است بنابراین بر مبنای قانون وحدت موضوع، زمان و مکان ارسطو حمایت های دولتی نیز از چنین سکوهایی شاید دور از انتظار نباشد.

گفته می‌شود نورمحمد عاشوری نسب مدیر رسانه نمایشی فیلمیز ارتباط بسیاری خوبی با فیلمسازان سینمای مستقل ایران دارد و در تلاش است تا در تولیدات فیلمیز از توانمندی و ظرفیت قابل توجه فیلمسازان خلاق و مستقل سینمای ایران بهره ببرد‌. نویسندگان و فیلمسازانی که کمتر فرصت و مجال دیده شدن داشته اند و سرشار از استعداد و انگیزه هستند.به همین دلیل جدا از فیلم های زبان مادری می‌شود انتظار تولید و پخش فیلم های متفاوت، جسورانه و تحسین برانگیز را از فیلمسازان کمتر شناخته شده و یا مهجور سینما در پلتفرم فیلمیز داشت.

برگزاری جشنواره مجازی فیلم های زبان مادری و تولید برنامه های عروسکی و ترکیبی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام سکوی نمایشی فیلمیز میباشد‌ که امیدواریم ارتقا کیفی همراه با ارتقا کیفی باشد و تنوع و گستردگی موضوع آسیبی به استانداردهای مورد نیاز نزند‌.
جمع بندی نهایی اینکه امتیاز بزرگ فیلمیز  موضوع بسیار بکر آن است که می‌تواند مثل یک فیلمنامه عالی تبدیل به یک فیلم خوب شود‌.فیلمی که می‌تواند حال ما را خوب کند.زیرا که موضوع فیلمیز یک مطالبه عمومی ست که هم نیاز جامعه است و هم ضرورت ملی.

در این مجال اندک سعی کردم دانسته های خودم را نسبت به آنچه در رسانه نمایشی فیلمیز می‌گذرد با شما عزیزان به اشتراک بگذارم تقاضا دارم چنانچه شما هم با من هم عقیده بودید با هر روش و ابزاری که در اختیار دارید از این رسانه مردم دوست حمایت کنید‌

قطره دریاست اگر با دریاست     ورنه قطره قطره و دریا دریاست

دوستدار همه شما عارف ارازپور

دیدگاهتان را بنویسید!

pwa

وب اپلیکیشن فیلمیز را همین الان میتوانید به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید.